Thursday 26 July 2012

Kesempurnaan itu

Aku bukannya sempurna... Bukan yang terhebat kerana ketidaksempurnaan dan tidak hebat itu dari kekhilafan aku....
Tapi Allah, Tuhan yang mencipta Maha Besar..... Seindah-indah ciptaan wujudnya aku dengan izinNYA...

Bukan merendah diri, tetapi tiada yang istimewanya, menjalani hidup seperti manusia biasa..
Sedaya boleh menjalani hidup dengan keserdahanaan ...
Aku pernah dilambung ombak yang maha hebat namun Allah SWT lebih Hebat kuasaNYA, diberikan aku ketenangan yang tidak terhingga sehingga air berkocak jua tidak terasa..

Aku pernah ditelan arus namun Allah lebih mengetahui arusku, di damparkan aku seperti mutiara di persisiran pantai kini.. bersinar menerangi persisiran itu..
Aku pernah menyayangi dan disayangi, dikutip mutiara yang bersinar2 itu tapi sayang cinta manusia itu tidak pandai menghargai mutiara, matanya melihat keemasan bukan keputihan suci mutiara itu....

Namun, cinta yang datang lagi ini begitu memuja kesucian putih mutiara itu, berkali-kali menolak, berkali-kali ditepis, berkali-kali cuba hindar, hampir tewas, ku tergandah, ku tertanya, ku berbisik, ku tepuk hati ini, ku usap jiwa ini.....
Ohhh.... mutiara di persisiran pantai yang terdampar lama.. bersinar-sinarlah tanpa perlu tangan yang menolongmu.... Bolehkah menolak takdir...




Teratai Bunga Indah...?? Ya, sangat indah!!